نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت به کسب و کار ما کمک میکند تا کارت ویزیتی حرفه ای تر و درست تر داشته باشید.

چه چیزهایی باید در طراحی کارت ویزیت شما وجود داشته باشد

نام شما

این بخش معمولا در همه کارت ویزیت­ها درج می­شود. نام کامل شما روی کارت ویزیتتان کاملاً ضروری است. اگر شما نام مستعار دارید و ترجیح می­دهید به جای نامتان از آن استفاده کنید، باید نام مستعارتان را در کارت ویزیت درج کنید. حتی اگر برای شرکتتان کارت ویزیت طراحی می­­کنید، باز هم باید نام خود را وارد کنید. وقتی مردم کارت ویزیت شما را انتخاب می­کنند، می­خواهند با یک فرد مشخص ارتباط برقرار کنند.

شغل شما

عنوان شغلی شما چیست؟ هر چه که هست، مطمئن شوید زیر نام شما درج شود. مردم نمی­خواهند کار شما را حدس بزنند یا در حالی که شما مخاطب آنها در شرکت نیستید، وقت خود را برای ارتباط با شما تلف کنند. به عنوان مثال یک برنامه نویس، طراح گرافیک و مدیر بازاریابی، همه ممکن است برای یک شرکت کار کنند اما هر کدام مهارت­­های خاص خود را دارند و شما با دلایل مختلفی با هر کدام از آنها تماس می­گیرید.

آرم شرکت شما

لوگوی تجاری شما یک تصور آنی از شرکت شما در ذهن مخاطب ایجاد می­کند. اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت شما تصویر روشنی از شرکت شما باشد و مشخص کند که افراد باید انتظار چه کسب و کاری را با شما داشته باشند.

شماره تلفن شما

مورد بعدی که باید لحاظ کنید، شماره تلفن شماست. اگر شما شماره یا داخلی خاص خود را دارید، این شماره باید اول ذکر شود. امروزه تلفن همراه به عنوان یک راه دستیابی به افراد حتی برای کار معمول شده است، بنابراین اگر نیاز دارید افراد حتی خارج از محل کار نیز به شما دسترسی داشته باشند، شماره تلفن همراه خود را نیز در کارت ویزیت درج کنید. با اینکه امروزه فکس دیگر رایج نیست، اما اگر به کار شما ارتباط دارد می­توانید شماره فکس را نیز وارد کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که مشخص باشد هر کدام از شماره­ها برای چه کاری است.

آدرس ایمیل

پیام­های دیجیتال و ایمیل رایج­ترین راه برقراری ارتباط با افراد برای کار هستند، بنابراین شما باید یک آدرس ایمیل حرفه­ای که بسادگی قابل خواندن باشد، داشته باشید. اگر آدرس فعلی شما چیزی شبیه “busin3ss0wn3r6319@yourdomain.com” باشد به شما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سردرگمی مشتری، آن را به آدرس ساده­تری که شامل نام شما باشد، تغییر دهید. سعی کنید چیزی شبیه این آدرس “yourname@yourdomain.com” برای خود داشته باشید.

وب سایت یا یک لینک برای کار شما

مشتری می­خواهد نمونه­هایی از کار شما را قبل از اینکه با شما تماس بگیرد ببیند. آدرس وب سایت خود را روی کارت ویزیت درج کنید (البته آدرسی که در آن کار شما توضیح داده شود، و نمونه­هایی از کار یا لیست مشتری­های شما در آن وجود داشته باشد). این یک روش عالی برای نمایش کیفیت کار شما و ایجاد اعتبار است. همچنین شما در وب سایتتان یک ترافیک از افرادی که علاقمند هستند با شما کار کنند دریافت می­کنید. اگر نمی­خواستند با شما کار کنند، کارت ویزیت شما را نمی گرفتند!

رسانه اجتماعی شما

ما در دنیای جدیدی زندگی می­کنیم که رسانه­ اجتماعی وسیله رایجی است که افراد زیادی در محل کار از آن استفاده می­کنند. اگر حساب کاربری رسانه اجتماعی کسب و کار دارید، دسترسی خود را در کارت ویزیت وارد کنید. توییتر، لینکین و گوگل پلاس رسانه­های رایج برای کسب و کار هستند. فیس­بوک کمی شخصی­تر است، بنابراین شاید شما نخواهید آن را در کارت ویزیت وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر با به اشتراک گذاشتن محتوای نمایه خود با رئیستان راحت نیستید، آن را در کارت ویزت درج نکنید.

چه چیزهایی نباید در کارت ویزیت شما درج شود

عکس خودتان

حتی اگر یک عکاس، یک نماینده آژانس املاک و یا چیزی شبیه اینها هستید، نباید چندین عکس در کارت ویزیت خود داشته باشید. یک کارت ویزیت ساده داشته باشید که بسادگی قابل خواندن باشد. طراحی جالب خوب است، اما این کار را با عکس­ها انجام ندهید. حتی اگر شما یک بازیگر هستید یا در حرفه­ای کار می­کنید که سعی دارید چیزی در ظاهرتان را عرضه کنید، نباید عکس خودتان را روی کارت ویزیت قرار دهید. این کار می­تواند شما را یک فرد غیرحرفه­ای و خود شیفته جلوه دهد و باعث شود افراد علاقه­ای به ارتباط با شما نشان ندهند.

زمینه خالی

هنگامی که یک کارت ویزیت طراحی می­کنید، ممکن است وسوسه شوید زمینه کارت را خالی بگذارید تا چند دلاری صرفه­جویی کنید، اما خالی گذاشتن زمینه کارت ویزیت هدر دادن فضا است! نه تنها از فضاهای موجود برای درج اطلاعات مهم یا نام تجاری استفاده نمی­کنید، بلکه کارت ویزیت شما ناقص بنظر می­رسد.
اطلاعات تماس شما که نمی­خواهید مورد استفاده قرار بگیرد

فقط شماره­ ها، ایمیل­ها و حساب ­های اجتماعی­ را که می­خواهید افراد از طریق آنها با شما در ارتباط باشند در کارت ویزیت قرار دهید. به عنوان مثال، اگر می­خواهید با مشتریان از طریق ایمیل در ارتباط باشید نه توییتر ، دسترسی توییتر خود را روی کارت درج نکنید.

این نوشته را به اشتراک بگزارید