انواع قطع سر رسید

منظور از قطع ، ابعاد سر رسید است .سر رسید اکثرا طبق یک سری سایز های استاندارد توسط شرکت های مختلف طراحی و تولید می شوند . قطع های رایج سر رسید به شرح ذیل می باشند:

قطع وزیری:
قدیمی ترین و رایج ترین سایزسررسید قطع وزیری با ابعاد ۲۴×۱۷ سانتیمتر می باشد که به دلیل ابعاد بزرگتر وامکان درج مطالب بیشتر بسیار مورد استقبال می باشد این نوع سر رسید برای مشاغل دفتری که اکثر زمان را در محل کار سپری میکنن مناسب تر است ولی برای مشاغلی که در رفت و آمد هستند ابعاد رقعی و اروپایی مناسب تر است.

قطع رقعی:
سایز سر رسید رقعی ۱۵×۲۱ می باشد. این سایز ما بین سر رسید وزیری و اروپایی است و در چند سال اخیر نسبت به سایر سایز ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و به طور عام از طرفداران کمتری برخوردار است.

قطع اروپایی:
سایز سر رسید اروپایی ۱۲×۲۱ می باشد. این سایز به دلیل راحتی حمل در رفت وآمد و همچنین به دلیل نام آن در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است . این سالنامه به دلیل خوش دست بودن جایگزین سایز رقعی شده و باعث کم رنگ تر شدن سایز رقعی شده است.

سر رسید خشتی:
شاید به جرات بتوان گفت یکی از کم مصرف ترین سایز ها موجود سایز خشتی است که به صورت مربعی می باشد و در ابعاد مختلف مانند ۱۶×۱۶ و ۲۰×۲۰ تولید و عرضه میشود. این نوع سر رسید کمتر از طرف تولید کنندگان جهت تولید عمومی و انبوه مورد توجه قرار گرفته، بیشتر به صورت اختصاصی تولید می شود سررسید شبه پالتویی: این نوع سر رسید در ابعاد ۱۲×۱۷ طراحی و تولید می شود و بیشتر برای کارهای روزانه و به نوعی دم دستی مناسب است این نوع سر رسید به دلیل قیمت پایین تر نسبت به سایر سر رسید ها مورد توجه قرار گرفته و توسط اکثر تولید کنندگان طراحی و اجرا می شود .

سر رسید پالتویی:
این نوع سر رسید در ابعاد ۱۰×۱۷ تولید می شود و برای نوشتن برنامه روزانه ، کار های اجرایی و… مورد استفاده قرار می گیرد . از آنجایی که از لحاظ دید عام هدیه دادن سر رسید با ابعاد کوچک از لحاظ بعد تبلیغاتی زیاد جالب نیست بیشتر شرکت ها از این سر رسید همراه سایر هدایای خود استفاده می کنند.

ابعاد خاص:
سر رسید ها به جز ابعاد فوق که به انها اشاره شد در ابعاد خاص دیگری قابل تولید هستند که بسته به نوع درخواست مشتری با تیراژ های بالا قابل طراحی و تولید می باشند.

 

این نوشته را به اشتراک بگزارید