انواع جلد سررسید

به دلیل اینکه سررسید مانند بعضی از کتاب ها کالایی با موارد استفاده زیاد است و در برخی موارد دائما در حال مصرف بوده و مدام در دست میباشد و در برخی موارد باید کالای نفیسی برای هدیه دادن باشد لذا می بایستی از جنس مرغوب و با دوام بالایی برخوردار باشد .
به همین علت از زمان های دور برای ساخت جلد کتاب ها به دلیل مقاومت و دوام بالا از پوست حیوانات استفاده می شده است .
اما به مرور زمان و با تولید انواع چرم های مصنوعی به علت ارزان بودن نسبت به چرم طبیعی و محافظ از محیط زیست و حیوانات تولید جلد های کتاب و سررسید از چرم طبیعی به سمت و سوی چرم های مصنوعی و کاغذ و مقوایی آمد .
چرم های مصنوعی خود به شاخه های متفاوتی تقسیم می شوند .

ترمو چرم
تقریبا نزدیک ترین نوع چرم به چرم طبیعی می باشد .
خاصیت این چرم به گونه ای است که با حرارت تغییر رنگ می دهد که این خود از ویژگی های چرم طبیعی است ، که در دیگر چرم های مصنوعی این قابلیت وجود ندارد لذا برای درج تبلیغات و حک اطلاعات دیگر قابلیت تغییر رنگ را نداریم و فقط می توان با فشار و حرارت چرم را فرو رفته کنیم و یا با استفاده از دستگاه لیزر چرم مصنوعی را سوزاند و اطلاعات خود را حک کرد .

اشبالت
از دیگر چرم های مصنوعی می توان به اشبالت که شبیه به پشت چرم طبیعی است اشاره نمود که بخاطر داشتن تنوع رنگ و خاص بودن جنس در سال های اخیر طرفداران زیادی داشته است .
برای حک اطلاعات و درج تبلیغات بروی این مدل نیز می توان از دستگاه لیزر استفاده نمود و یا با استفاده از دستگاه های طلاکوب روی جلد را طلا کوبید و نیز می توان از چسباندن انواع پلاک استفاده کرد .

جلد های گالینگور
که از چسباندن لایه نازک مواد بروی کاغذ تولید می شود و تقریبا از دیگر انواع چرم ارزان تر بوده و در تولید کار را برای تولید کننده آسان می کند اصولا برای حک اطلاعات بروی این جنس نیز همانند چرم مصنوعی از تکنیک هایی مانند طلاکوب ، لیزر ، پلاک و داغی استفاده می شود .

این نوشته را به اشتراک بگزارید